close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מהן הפעילויות של עמותה לחולי סרטן?

מערכת שורשכא אדר א, תשעט26/02/2019

אם תהיתם מה עושה עמותה לחולי סרטן בפועל, הגעתם אל המקום הנכון! כאן נסביר לכם כיצד העמותה עוזרת לחולי הסרטן ולמה הפעילות שלה חשובה כל כך

תגיות:
מה שידעתם והכחשתם לגבי מחלת הסרטן
לצערנו, כולנו יודעים מהי מחלת הסרטן. רובנו גם יודעים עליה לא מעט. אבל יש פרטים, שאנחנו מעדיפים לשכוח. לדוגמה, שכל אחד עלול לחלות בה ולאף אחד אין פטור מיוחד ממנה, שיש לה גורמים אפשריים רבים וגם סוגים רבים. בנוסף, ישנם גם סוגים שונים של טיפולים אפשריים, אבל אין תרופה.

קצת על הטיפולים
כאמור, ישנם סוגים שונים של טיפולים אפשריים. חלקם פולשניים כגון ניתוחים או השתלת מח עצם וכדומה וחלקם לא פולשניים כדוגמת הקרנות וטיפולי כימותרפיה. כמו כן, כיום ישנם טיפולים ביולוגיים,
יכולים לעזור והם בעיקר מהווים השלמה לטיפולים האחרים. המשותף לכל הטיפולים הללו הוא, שכולם כרוכים בביקורים תכופים בבית החולים ובסבל רב, שאינו מאפשר המשך תפקוד יום יומי כמקודם והחיים משתנים ללא הכר מרגע קבלת האבחנה הן בשביל החולה והן בשביל הסובבים אותו.

על עמותה לחולי סרטן
מטרתה של עמותה לחולי סרטן היא לתמוך ככל הניתן בחולי הסרטן ובבני משפחותיהם בתקופה הקשה של ההתמודדות עם המחלה. תמיכה זו באה לידי ביטוי בדרכים שונות ובהתאם לצרכים של החולה וקרוביו. על פי רוב, לא מדובר על עזרה אופרטיבית, אלא על תמיכה רגשית ונפשית.

החשיבות של התמיכה הרגשית
ידוע, שככל שהחולה מקבל יותר תמיכה ועידוד ויותר ביטחון ושומר על מצב רוח טוב יותר, ככל שניתן בתקופה קשה זו, כך סיכויי ההחלמה שלו עולים וזאת, בזכות הקשר בין הגוף לנפש וההשפעה הגדולה שיש להם האחד על השני והדבר נכון לגבי כל סוגיה של המחלה. היות שכך, לפעילותה של עמותה לחולי סרטן יש חשיבות גדולה הן מבחינת מצב הרוח של החולים ובני משפחותיהם והן מבחינת סיכויי ההחלמה של החולים.

ומעבר לרגש
כאמור, פעילותה של העמותה נוגעת בעיקר לתחום הרגש, אבל בהחלט ניתנת גם עזרה בהתנהלות עם המחלה. לדוגמה, היות שמדובר על גוף עם ניסיון רב עם המחלה, יש באפשרות אנשיה אפשרות לכוון לאנשי רפואה מומחים מהארץ ומהעולם, שיכולים לתת חוות דעת נוספת והכסף הנתרם לעמותה עוזר ברכישת ציוד נחוץ לטיפול במחלה ובכך עוזרת לקצר תורים לבדיקות נחוצות ולתת מענה לחולים בכל רחבי הארץ.

מחוץ לכתלי בית החולים
פעילות חשובה נוספת של עמותה לחולי סרטן היא בכל הנוגע למתן מידע והסברה. כאשר אדם מקבל את האבחנה שהוא חולה בסרטן, הוא קודם כל מפחד ומרגיש מאוד מבולבל. אמנם הדברים מתנהלים באופן מאוד מסודר, אבל לאורך הדרך קיימים הרבה מאוד סימני שאלה אצל החולה ואצל קרוביו, שלרוב לא נמצאים איתו לאורך כל התהליך הרפואי באופן רציף. היות שכך, ההנגשה של המידע לכל דורש הינה חשובה ביותר!
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה